Suemecrime.nl

Runnerz.nl - Wedden op paarden!

14 november 2014

"Liquidaties laten me koud: lijk opruimen en doorgaan"

De onderstaande column van Theodor Holman verscheen op 6 november in het Parool. Wij kregen hem echter net pas onder ogen. Ieder zijn mening.........

"Ik schrijf al tien jaar dat die liquidaties in de buurt van Amsterdam me koud laten. Ik bedoel, al tien jaar denk ik: lijk opruimen, straat schoonspuiten en doorgaan alsof er niets aan de hand is.

Wat moeten we anders? De politie doet, hoor ik, goed werk, weet meestal 'in welke hoek' de liquidaties worden geïnitieerd, maar als eens iemand uit die beruchte hoek wordt gearresteerd, staat een leger goedbetaalde advocaten klaar om te vertellen dat vormfouten zijn gemaakt, de aanklacht niet deugt, et cetera et cetera.

De politie heeft dan met veertig man op de zaak gezeten en wordt vernederd, terwijl het resultaat nul is. De daders lopen vrij rond in en door onze rechtsstaat.

Of vrij?

Als ze vrij rondlopen, zijn ze doelwit van collega's - en dus laat een jongen als Dick Vrij - nomen est omen - zich vrijwillig in de gevangenis opsluiten. Dan is hij veilig".

Lees verder: Het Parool